Motorolaj felhígulás?!
Amennyiben nincsenek pontos információi a részecskeszűrő eldugulás okozta motorolaj felhígulásnak, akkor mindenképp olvassa el cikkünket.
▪️Az utóbbi időben már több olyan gépkocsi is érkezett hozzánk DPF ( részecskeszűrő ) hibával , ami nem is lenne baj, az már annál inkább hogy hónapokig így használták a gépjárműveket felhígult motorolajjal illetve eltömődött DPF-el.
▪️Miért baj az olajhígulás?
Ez nem egy jó kérdés, hiszen mindenki tudja, hogy a motorolaj sokféle, szigorúan meghatározott tulajdonsága, képessége leértékelődik, sőt megszűnik, ha tüzelőanyag kerül bele. A hígulás határértékeként 8%-ot adnak meg a szakemberek, de a gyakorlatban tapasztalt hígulás eléri a 20-25%-ot is, ami hamarosan motorkárosodáshoz (csapágyhibákhoz) vezet. A kenőanyag viszkozitáscsökkenése az egyik nem kívánatos hatás.
◾️Részecskeszűrő eltömődés következményei:
▪️felhígult motorolaj
▪️kenési képesség csökkenése
▪️kenési képesség teljes megszűnése
▪️olajnyomás gyengül majd megszűnik
▪️turbófeltöltő sérülés
▪️lánc szakadás
▪️főtengely károsodás
▪️csapágyak meghibásodnak
▪️a hatalmas hő miatt a hengerfej sérül
A felsorolt hibák sajnos több százezres javítási költségek okoznak a gépjárműben, sőt bizonyos esetekben visszafordíthatatlan károkat.
A felhígult olajat azonnal cserélni kell!!!
A hígulást az üzemeltető – ha van nívópálca - az olajszint növekedésén észleli. Némely típusoknál a villogó DPF lámpa vagy az elektromos olajszint felső érték figyelmeztető lámpát soha ne hagyjuk figyelmen kívül.
Ne feledjék műhelyünkben a részecskeszűrő eltömődése egy professzionális technolgógiával könnyen, gyorsan, és költséghatékonyan orvosolható.